Training 'Verbaal de-escaleren'

Training 'Verbaal de-escaleren'

Doel

De mate van stress & spanning bij de ander kunnen waarnemen en kunnen de-escaleren.

Beschrijving

Tijdens deze training staat de stress & spanning van de ander centraal. Wanneer de spanning bij de ander oploopt, is het belangrijk om dat op het juiste moment waar te nemen zodat grensoverschrijdend gedrag of agressie voorkomen kan worden. Vervolgens kan er gekozen worden voor de juiste interventie zodat de spanning van de cliënt/ klant af kan nemen.

Bewustwording van stress & spanning van de deelnemer wordt tijdens deze training kort aangestipt om van daaruit een koppeling te maken naar het de-escaleren van grensoverschrijdend gedrag of agressie van de ander.

De verbinding, het contact, staat tijdens deze training centraal. Hoe hou je verbinding met jezelf én met de ander onder hoge spanning?

Aantal deelnemers

Maximaal 12 personen

Niveau van de deelnemers

De training sluit aan bij de vraag van de deelnemers. Hierdoor wordt er niet een bepaald niveau verwacht.

Resultaat

Na het volgen van de training ‘verbaal de-escaleren’, kan de deelnemer de spanning van de ander de-escaleren en begrenzen.

Programma

In de training ‘verbaal’ de-escaleren’ staat de tijd niet stil. We oefenen met verschillende soorten gedrag en daar zit een opbouw in:

  • waarneming
  • omgaan met emotioneel- & persoonlijk gericht grensoverschrijdend of agressief gedrag
  • ervaringsoefeningen op het gebied van grenzen stellen en het maken van contact
  • oefenen met gedrag & casuïstiek (met trainingsacteur)

Er wordt gewerkt het met 70:20:10 principe; 70% van de training bestaat uit ervaringsoefeningen, 20% uit feedback, coaching en reflectie en 10% uit theorie. Hierdoor blijft de training dynamisch en houden we de energie er in.

Tijdsinvenstering

2 dagdelen

Neem contact met mij op

Heb je een vraag, wil je meer informatie of wil je direct een afspraak maken? Ik ga graag met je in gesprek. 

Maak direct een afspraak
Website laten maken door Dotsimpel